Knihovna očima čtenářů

Se začátkem kampaně Týden knihoven si vás, dospělé návštěvníky a čtenáře, dovolujeme oslovit jednoduchým anonymním dotazníkem k vyjádření míry spokojenosti s poskytováním informačních a knihovnických služeb. Průzkum spokojenosti probíhá po celý měsíc říjen. S průzkumem jsme nezapomněli ani na děti a mládež. Pro ně jsme však připravili jiný formulář.
Vyhodnocení:
Z výsledků průzkumu vyplývá, že dospělí čtenáři nás povětšinou navštěvují dvakrát do měsíce, dětští pak jednou. Nejčastěji je k tomu vedou vlastní kulturní důvody než potřeby ke splnění požadavků a podmínek vybraného studia či zaměstnání, což je rovněž dáno zaměřením a charakterem základní knihovny s univerzálním fondem, určeným především pro osvětu, neformální vzdělávání a zábavu. V případě oddělení pro mládež pak ovlivňuje návštěvnost i zájem škol o exkurze a besedy.
Těší nás vyjádření spokojenosti s výpůjčními službami, s nabídkou beletrie i naučné literatury, s prostory knihovny (velikost, interiér, sociální zázemí), s kvalitou obsluhy a její vstřícností. Ti, kteří využívají i ostatních služeb, vyjádřili spokojenost s meziknihovní službou, s kopírováním, internetem i kulturními pořady, ale i s nabídkou periodik a audiovizuálních dokumentů. Jiní respondenti v těchto případech službu nevyužívají či nemohou posoudit.
V námětech a připomínkách ke zlepšení se nejčastěji uvádí potřeba výtahu a problém bariérovosti.
Za výborné hodnocení celkové úrovně služeb knihovny děkujeme, stejně tak za čas, který jste vyplnění dotazníku věnovali.